Posty

"Flisacy" Andrzeja Łady - kronika jednego flisu

Obraz
Fotograficzny zapis flisu z Ulanowa do Gdańska autorstwa Andrzeja Łady można oglądać od 9 marca 2019 roku w Galerii Fotografii Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim.   Andrzej Łada z flisakami podczas wernisażu. Fot. Stanisław Dunin Borkowski Wystawa zatytułowana „Flisacy” jest pokłosiem spławu, który odbył ostrowiecki fotografik i kustosz Galerii Fotografii Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim, Andrzej Łada , wspólnie z członkami Bractwa Flisackiego pod wezwaniem świętej Barbary w Ulanowie. Kapela działająca w jego ramach uświetniła sobotnie otwarcie wystawy w Ostrowcu Świętokrzyskim.   Jedno ze zdjęć Andrzeja Łady Flis rozpoczął się w lipcu 2017 roku, a trasa wynosiła 750 kilometrów: od zwanego „małym Gdańskiem” Ulanowa do Gdańska. Odbywał się on w spartańskich warunkach na wzór tych, które odbywały się ponad sto lat temu: Wisłą na drewnianej tratwie, a każdy kolejny dzień rozpoczynał się spożyciem skromnej potrawy i odśpiewaniem

Taka silna, a krucha - Ewa Błaszczyk jako Oriana Fallaci

Obraz
TVP Kultura zainaugurowała we wtorek, 5 marca 2019 roku, działalność Sceny Monodramu, w ramach której w każdy pierwszy wtorek miesiąca prezentowane będą przedstawienia zrealizowane w tej najtrudniejszej bodaj formą sztuki aktorskiej.   Ewa Błaszczyk jako Oriana Fallaci. Fot. Jan Bogacz/TVP Na pierwszy ogień poszedł monodram zatytułowany „Oriana Fallaci. Chwila, w której umarłam” wyreżyserowany i zagrany przez Ewę Błaszczyk. Swoją premierę miał on 24 listopada 2017 roku na scenie Malarnia warszawskiego Teatru Studio i wciąż utrzymuje się w bieżącym repertuarze. Autorem tekstu jest Remigiusz Grzela , który poznał Fallaci jak mało kto, gdyż to on, pracując nad książką „Podwójne życie reporterki. Fallaci, Torańska” (wyd. Prószyński i S-ka, 2017 r.) przejechał śladami włoskiej dziennikarki wiele tysięcy kilometrów, docierając do osób, które ją znały osobiście i dokumentów do tamtej pory nieznanych. Powstało dzieło doskonale prezentujące nie tylko obie reporterki, ale także epo

Wszystkie jesteśmy podejrzane - "Osiem kobiet" Teatru Teorikon z Ostrowca Świętokrzyskiego

Obraz
Sztuka francuskiego dramaturga Roberta Thomasa „Osiem kobiet” stała się powszechnie znana w 2002 roku, kiedy to na ekrany wszedł film pod takim samym tytułem w reżyserii Francoisa Ozona z Catherine Deneuve, Isabelle Huppert i Fanny Ardant w rolach głównych.  Scena zbiorowa. Fot. Andrzej Łada Na deskach ostrowieckiego kina „Etiuda” w poniedziałek, 25 lutego 2019 roku, odbyła się natomiast premiera przedstawienia „Osiem kobiet” w reżyserii Elżbiety Baran w wykonaniu aktorek Teatru Teorikon Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim. Z wypowiedzi medialnych reżyserki wiadomo, że pomysł wystawienia tej sztuki zrodził się podczas wspólnej wyprawy kilku pań w góry i udział w… sprzątaniu Beskidów. Wzięcie na warsztat akurat tego tekstu w polskim przekładzie Jakuba Rotbauma wydawać się może przedsięwzięciem karkołomnym, ale wieloletnie doświadczenie instruktorki teatralnej Elżbiety Baran, która wiele lat temu z Teorikonem zrealizowała sporo przedstawień, nagradzanych

"Oh, My God!" - ostrowiecka młodzież zmierzyła się z musicalem "Mamma Mia!"

Obraz
Cieszący się ogromnym powodzeniem musical „Mamma Mia!” wystawiany przez kilka sezonów w warszawskim Teatrze Roma powrócił na deski sceniczne za sprawą uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej nr 7 w Ostrowcu Świętokrzyskim.   Scena zbiorowa z przedstawienia "Oh, My God!". Fot. K.Krzak Przedstawienie oparte na motywach wspomnianego musicalu zatytułowane „Oh, My God!” miało swoją premierę 3 grudnia 2018 roku i zostało entuzjastycznie przyjęte przez nie tylko młodą publiczność. Wtedy stało się oczywiste, że młodzi aktorzy z ostrowieckiej „Siódemki” wspomagani przez tancerzy ze Szkoły Tańca Progres nie mogą pozostać na jednorazowej prezentacji swojej blisko rocznej pracy, bo tyle trwało przygotowanie tego spektaklu. W poniedziałek, 18 lutego 2019 roku, „Oh, My God!” zostało zagrane na scenie kina Etiuda w Ostrowcu Świętokrzyskim dwukrotnie.   Aleksandra Wiączek jako Donna Sheridan. Fot. Stanisław Dunin Borkowski Przedstawienie, do którego scenariusz napisały i k