Natalia Sikora zaśpiewa na "Wielkim Ogniu", a tymczasem...
Niemal równo rok po
płycie „Tribute to Mira Kubasińska” z utworami legendarnej wokalistki zespołu
Breakout, Natalia Sikora wydała kolejny studyjny krążek zatytułowany „Ailatan”.
Ten tajemniczo brzmiący
tytuł to nic innego, jak imię artystki pisane wspak. O Natalii Sikorze stało
się głośno, gdy w 2013 roku wzięła udział w drugiej edycji talent show TVP 2 „The
Voice of Poland”, którą zresztą wygrała. Wtedy już była ona laureatką Grand
Prix i nagrody dziennikarzy 26. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu i
absolwentką Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w
Warszawie. W tym samym, 2013 roku, Sikora związała się ze stołecznym Teatrem Polskim,
gdzie zagrała m.in. Rachelę w „Weselu” czy Polyksenę w „Hekabe”. Współpracowała
z teatrem „Scena Prezentacje”, Pożarem w burdelu, Teatrem Polonia i Nowym Teatrem
im. Witkacego w rodzinnym Słupsku (wystąpiła tu jako Sally Bowles w „Cabarecie”).
Mimo tych stricte
dramatycznych przedsięwzięć, Natalia Sikora najbardziej utożsamiana jest ze
śpiewaniem. Brawurowymi interpretacjami piosenek Wysockiego i zespołu Lube triumfowała
na festiwalach piosenki w Opolu i Zielonej Górze. Jest niezrównaną
interpretatorką piosenek Janis Joplin, co pokazała m.in. w spektaklu Teatru
Muzycznego Capitol we Wrocławiu.
„Ailatan” (wydawnictwo:
Agora) jest piątą studyjną płytą w dorobku fonograficznym Natalii Sikory. To
płyta bardzo osobista i autorska, zważywszy na fakt, iż wokalistka jest autorką
wszystkich tekstów piosenek (poza jednym
wyjątkiem: „Ostrożnie, to moje serce” autorstwa Marka Gaszyńskiego); współskomponowała
muzykę do kilku (z dwunastu) utworów. Autorami muzyki są także: Dariusz Kozakiewicz
(gitarzysta Tadeusza Nalepy i Perfectu), Paweł Stankiewicz, Paco Sarr (główny
aranżer płyty), Jacek Perkowski i Wojciech Ruciński. Realizatorem nagrań jest
Leszek Kamiński, współtwórca fonograficznych sukcesów m.in. Edyty Bartosiewicz,
Varius Manx i Hey.
A jednak wydaje się, że
płyta jest w ogólnym „odsłuchu” nieco monotonna, poszczególne piosenki są do
siebie dość podobne, choć twórcy zadbali o formalną różnorodność. Mamy więc
tutaj kompozycje stricte rockowe („Kula”), balladowe („Przecież mnie znasz”, „Echo”),
bluesowe („Kto kocha”, „Tu blues!”). Teksty też nie porywają jakąś szczególną
oryginalnością, no, może poza najciekawszą z wszystkich piosenek „Fatamorganą”,
choć to też motyw ograny w twórczości piosenkowej. Wokalnie „Ailatan” też niczym nie zaskakuje. Ba, wydaje się, że Sikora zdecydowanie
bardziej intrygująco brzmi w coverach i standardach klasyków muzyki rockowo – jazzowo –
popowo – bluesowych. Dlatego z niecierpliwością czekam na jej koncert „Tribute
to Mira” podczas XIII Festiwalu Muzycznego im. Miry Kubasińskiej „Wielki Ogień”,
który odbędzie się 13 lipca tego roku w amfiteatrze w Ostrowcu Świętokrzyskim. Początek
o godzinie 20.30, wstęp wolny.
Komentarze
Prześlij komentarz