Świat wyczarowany gitarą Piotra Krępecia
To była prawdziwa (choć
zdecydowanie za krótka) uczta muzyczna i kto na niej nie był – niech żałuje.
Choć, jeśli wierzyć informacjom zawartym w sieci, Piotr Krępeć powróci do
Ostrowca Świętokrzyskiego 19 listopada (warto zawczasu postarać się o
zaproszenia).
A póki co dźwięków
wydawanych przez muzyka i jego gitarę posłuchać można w ścieżce dźwiękowej
serialu telewizyjnego „Leśniczówka”, między innymi w piosence „Dom dobrych
drzew” śpiewanej przez Edytę Górniak. Sześć lat temu Piotr Krępeć skomponował i
wykonał muzykę do etiudy filmowej Arkadiusza Biedrzyckiego „Podróż z bagażem
podręcznym”, która prezentowana była m.in. na Międzynarodowym Festiwalu
Filmowym w Cannes. Wtedy też powstała pierwsza autorska płyta Piotra Krępecia
zatytułowana „In substance” zawierająca jedenaście jego kompozycji z utworem
„Song for my mum” na czele.
1 września 2018 roku
Piotr Krępeć rozpoczął (w Oliwskim Ratuszu Kultury w Gdańsku) trasę koncertową
obejmującą w sumie 40 prezentacji, promującą jego najnowszy krążek „Movement in
silence”, na którym – podobnie jak na tym debiutanckim – nagranych zostało 11
autorskich kompozycji. Płyta ta została nagrana za jednorazowym podejściem: Krępeć
wszedł do studia i grał wszystkie kompozycje (w sumie 35 minut muzyki), które
bez późniejszego „czyszczenia” znalazły się na krążku. 4 września gitarzysta
zawitał do Ostrowca Świętokrzyskiego, gdzie w sali koncertowej Państwowej
Szkoły Muzycznej I stopnia zaprezentował swoją twórczość. Większość utworów
pochodziło z promowanej płyty, choć nie zabrakło utworu z „Leśniczówki”, melodii
chińskiej oraz jednego nowego utworu, który jest na etapie „opracowywania”.
Jeśli jest on zapowiedzią kolejnych muzycznych przedsięwzięć Artysty, to można mieć
pewność, iż nowa płyta będzie jeszcze lepsza niż te dwie dotychczasowe.
Pewnie zabrzmi to nieco
infantylnie, ale można powiedzieć, że Piotr Krępeć cały jest muzyką, którą
tworzy i wykonuje. Jest ona wyrazem jego wrażliwości i emocji, ale wystarczy
lekko przymknąć oczy, by wyobrazić sobie pejzaże, światy i głębokie przestrzenie,
raz melancholijne, raz nieco ostrzejsze. Gitara barytonowa skonstruowana
specjalnie dla niego przez Jacka Śliwę brzmi przy dotykach muzyka rewelacyjnie,
momentami ma się wrażenie, że słychać kilka instrumentów.
Maestrią wykonania
poszczególnych utworów, a także różnorodnością kompozycyjną 35 – letni Piotr
Krępeć potwierdził swoją niekwestionowaną pozycję wśród muzyków
fingerstylowych, którą już wcześniej docenił branżowy magazyn Top Guitar, który
nazwał Krępecia „objawieniem i nadzieją polskiej gitary i muzyki w ogóle”,
Prezydent Miasta Sopotu, w którym mieszka muzyk (urodzony w mazurskim
Szczytnie) dwukrotnie przyznał mu stypendium (gitarzysta otrzymał też
stypendium Prezydenta Miasta Gdańsk oraz Marszałka Województwa
Warmińsko-Mazurskiego). Polski muzyk cieszy się ogromną popularnością i uznaniem
w Chinach, gdzie m.in. w bieżącym roku wystąpił jako gość specjalny tamtejszego
największego festiwalu gitarowego - Zhejiang Guitar Festiwal. Sam też
organizował podobne imprezy: Fingerstyle Sopot Festival oraz Szczycieńskiego
Festiwalu Gitarowego. Na swoim koncie Piotr Krępeć ma wspólne występy z takimi
tuzami fingerstyle’u, jak: Andy McKee, John Gomm czy Callum Graham. Mimo to
zachował niespotykaną zbyt często wśród wybitnych artystów skromność i pokorę
wobec Sztuki i jej odbiorców.
Komentarze
Prześlij komentarz